neděle 19. ledna 2014

Dětská práce aneb Děti chtějí taky tvořit

Mám 4 letého syna, kterého to také k šití táhne. Zatím je jeho velká deviza levanduláci - voňavý panáčci a teď nově co dokáže udržet rovné šití i levandulové polštářky.
Stříhám a řežu já. Když byl malý, tak si půjčil bez dovolení řezací kolečko a dodnes máme krvavé fleky na zdi, jak se pořezal. Ale špendlí si už většinou sám, já jen dávám instrukce :)
Stroj používá z nějakého výprodeje z Tesca. Mě se tam bohužel nepovedlo ho sehnat, ale koupila jsem ho o něco málo dráž na Aukru. Vypadá jako kopie Janome Mini Sew, jen nemá ty růžové kytičky a popisky. Jinak vzhledově a stahy má stejné. Šije pomalu, nedají se na něm měnit patky, ale pro čtyřleté dítě je ideální :)
Pomáhám mu s protočením, naplněním a následným špendlením... ze začátku jsem ho vedla i při prošívání, ale ten poslední polštářek si i z vrchu zašil sám. Jehlou si myslím že by to ještě neuměl, zkoušela jsem to na přišívání knoflíku a občas píchl z vrchu, někdy zespodu a tím zamotal i látku u knoflíku z boku :)
Jeho první obdélníkový polštářek vypadal nakonec takhle - říkáme mu levandulák :)
Poslední polštářek šil dnes. Nařezala jsem mu dva čtverce, sešpendlila, abysme udrželi hlavičky panáčků jedním směrem, dala instrukce a krom plnění si ho ušil úplně sám :)
Zatím jsem vymyslela na šití pytlíček, polštářky a látková autíčka. další nápad uvítám od ostatních :) A pokud máte zbytky jakýchkoliv bavlněných látek, tak se o ně hlásím. Daneček vám na oplátku ušije polštářek :)


Žádné komentáře:

Okomentovat